Biznes Porady

Kiedy warto ponownie wprowadzić na rynek produkt, lub markę?

Wprowadzenie produktu na rynek nie zawsze udaje się za pierwszym razem, ale to nie znaczy, że jest skazany na porażkę. Na przykład, czy wiesz, że folia bąbelkowa została po raz pierwszy wprowadzona na rynek jako tapeta? To była porażka, ale później IBM zaczął używać ją do ochrony swoich komputerów.

Wznowienie promocji produktu może być strategią, której potrzebujesz, aby wzmocnić swoją markę i ożywić sprzedaż. Podpowiadamy, kiedy i dlaczego warto ponownie wprowadzić produkt na rynek, oraz jakie kroki należy podjąć, aby to zrobić.

Kiedy warto ponownie wprowadzić na rynek produkt, lub markę?

  • W ramach koncepcji ponownego wprowadzenia produktu na rynek można znaleźć kilka wariantów:
  • Zmiana niektórych cech produktu lub marki, takich jak nazwa, logo, lub opakowanie, tak aby zaoferować odnowiony, ale nadal rozpoznawalny wizerunek.
  • Ukierunkowanie się na nową niszę rynkową lub nawet na inne rynki regionalne lub krajowe.
  • Wprowadzić na rynek różne wersje produktu, na przykład różnicując je pod względem jakości i ceny.

Istnieją różne powody ponownego wprowadzenia produktu na rynek, w tym następujące:

  • Klienci nie pamiętają już marki ani produktu.
  • Nastąpiła zmiana trendów rynkowych i trzeba się do nich dostosować. O najnowszych trendach rynkowych przeczytasz w: http://www.rynekonline.pl
  • Slogan, logo lub nazwa stały się przestarzałe.
  • Nastąpiła utrata dobrej reputacji marki lub jej pozycji w stosunku do konkurencji.

Z drugiej strony nie zaleca się ponownego uruchamiania marki, jeśli jest ona młoda, ponieważ zbudowanie silnej marki wymaga czasu. Nie jest też dobrym pomysłem wprowadzanie zmian w tożsamości marki zbyt często lub bez uzasadnionej przyczyny.

Kolejne kroki

1. Zdefiniuj cele ponownego uruchomienia. Jak w przypadku każdej kampanii marketingowej, przed przystąpieniem do tworzenia planu musimy mieć jasność co do tego, co chcemy osiągnąć, np. zmienić postrzeganie marki w danym sektorze konsumentów lub zwiększyć sprzedaż.

2. Wybierz elementy marki, które chcesz zmienić. Aby to zrobić, należy zbadać, jakie są nowe trendy rynkowe i wymagania klientów.

3. Przemyśl nową tożsamości marki, dążąc do wywołania emocji u klienta i stworzenia więzi między produktem a potencjalnymi nabywcami.

4. Zaprojektuj promocje, które przemawiają do stałych klientów. Jedną z zalet wznawiania produkcji jest to, że nie musimy zaczynać od zera, ponieważ zaczynamy od produktu, który jest już na rynku od jakiegoś czasu. Zaangażowanie obecnych klientów może być dobrym punktem wyjścia do opracowania strategii ponownego wprowadzenia produktu na rynek.

6. Uruchom kampanie na rynku i okresowo mierz ej skuteczności. Aby ocenić skuteczność ponownego wprowadzenia produktu na rynek i w razie potrzeby skorygować kampanię, zaleca się przeprowadzenie badań wśród grupy docelowej po upływie kilku tygodni od ponownego wprowadzenia produktu na rynek.

Similar Posts